Terug naar brandstories

Het verhaal van Linda, oprichtster van Loveli

Hoe ben je op het idee gekomen om een bedrijf te starten in natuurlijke producten?
Mijn passie ontstond 6 à 7 jaar geleden toen mijn moeder de diagnose borstkanker kreeg en ze in het ziekenhuis zeiden dat ze niet langer deodorant met aluminium mocht gebruiken.

Ik ging toen op zoek naar een deodorant zonder aluminium, maar ik vond er geen eentje die echt werkte. En het laatste wat je wilt, is dat je bang bent dat een ander je ruikt. Ik zette mijn zoektocht voort en vond toen een recept in Amerika dat ik verder heb ontwikkeld tot deze topper van een deodorant. Mijn vriendinnen wilden ook niet meer zonder!

Na de deodorant ging ik door met experimenteren met andere producten, maar nadat een crème letterlijk ontplofte in mijn keuken, besloot ik dat het tijd werd om een opleiding te gaan doen. Het werd de opleiding voor cosmetic formulator en daarna de vervolgmodule voor natuurlijke cosmetica.
Mijn schuur verbouwde ik tot laboratorium en daar ontwikkelde ik ook een lipbalsem. Nu zijn er nog meer producten bijna klaar of in ontwikkeling.

Waar komen de producten oorspronkelijk vandaan en waar worden ze geproduceerd?
Handmade in een professioneel laboratorium in Nederland.

Wat is je missie en welke dromen wil je in de toekomst nog realiseren?
Ik geloof dat er de afgelopen jaren geweldige producten zijn ontwikkeld, maar dat we een beetje zijn doorgeslagen in de ontwikkeling van nieuwe ingrediënten in laboratoria, waarvan we helemaal niet weten wat de impact is op ons lichaam en op de langere termijn. Ik bedoel: hoe verzin je het dat je van het afvalproduct van de aardolie-industrie een bodylotion en een lipbalsem maakt? Zeker toen ik leerde dat 60% van wat je op je huid smeert, ook echt in je lichaam belandt, wist ik: dit moet anders.
Ik accepteer het niet langer dat mijn favoriete producten vol zitten met chemicaliën die niet goed voor me zijn. Ik geloof dat de natuur ons zoveel moois te bieden heeft. Het is mijn droom dat we allemaal weer beseffen hoe waardevol de natuur is en wat we wel niet kunnen bereiken als we samenwerken met de natuur.

Ik wil nog steeds geweldige producten, die heerlijk ruiken en echt goed werken. Ik wil de champagne life, maar dan groen. 100% goodness, 100% natuurlijk. Puur liefde. Punt. Daar staat Loveli voor. Het is dan ook mijn missie om nog veel meer gezonde alternatieven te vinden voor mijn favoriete producten.

Wat zijn jullie favoriete producten en waarom?
De deodorant en de lipbalsem (de rest is nog niet te koop). Eigenlijk is de facewash mijn favorite, maar die moet nog geïntroduceerd worden.

Wat vinden jullie belangrijk als het om ingrediënten gaat?
Het moet absoluut helemaal natuurlijk zijn. Anders komt het er bij Loveli niet in.

Welk advies zouden jullie mensen willen geven die overwegen over te stappen naar natuurlijke producten?
Ga vooral niet shoppen bij de natuurwinkel. Die producten zijn bedoeld voor mensen die gewend zijn aan natuurlijke producten. Als je gewend bent aan een beetje luxe, dan is de overstap nogal groot en geef je het misschien meteen weer op. Natuurlijke merken die er mooi uitzien, lekker ruiken en ook nog goed werken bestaan echt. Je moet alleen even zoeken. Gelukkig is een website als Kenko daar weer een heel goed portaal voor.

Shop de producten van Loveli

Waardering 4.00 uit 5
 7.99
Waardering 5.00 uit 5
 7.99
Terug naar brandstories