Kenko Producten

Zijn alle ingrediënten 100% natuurlijk?

Kenko streeft naar 100% natuurlijke producten, echter is dit niet altijd mogelijk. Het kan zijn dat een product een percentage van bijvoorbeeld 98% natuurlijke ingrediënten heeft. De overige 2% zullen nooit schadelijke toevoegingen zijn, aangezien dit totaal tegen het beleid van Kenko in zou gaan.  Wil je weten of jouw product 100% natuurlijk is? Check de product omschrijving van het artikel in onze online boetiek.

Zijn de producten parabenen vrij?

Kenko is tegen het gebruik van parabenen. Wij kunnen dan ook garanderen dat al onze producten parabenen vrij zijn.

Wat wordt verstaan onder “natuurlijke” producten?

Dit zijn producten met ingrediënten uit de natuur. Wij werken niet met schadelijke / ongezonde ingrediënten. Kenko’s missie is om mensen gelukkiger en gezonder maken.

Wanneer is een product biologisch?

Een product is pas biologisch als het aan een aantal eisen voldoet. De belangrijkste voor de producten van Kenko is dat er geen  genetische manipulatie, kunstmest of andere chemisch-synthetische bestrijdingsmiddelen gebruikt mag worden.

Hoe weet ik of het product dat ik wil kopen biologisch is?

Als een product biologisch is staat het in de omschrijving vermeld. Staat het hier niet? Dan is het ook geen biologisch product. Wel zijn al onze producten natuurlijk.

Hoe weet ik of het product dat ik wil kopen geschikt is voor vegetariërs en/of veganisten?

Wanneer een product geschikt is voor vegetariërs/veganisten zullen wij dat bij het product vermelden. Staat het hier niet vermeld? Dan is het hier ook niet geschikt voor. Wel zijn al onze producten natuurlijk.

Zijn de producten op dieren getest?

Onze producten zijn niet op dieren getest, hier staat Kenko niet achter.

Bevatten de consumptie producten suikers?

Onze thee’s bevatten geen suikers, echter bevat onze chocolade wel natuurlijke suikers. In de chocolade van Goodio wordt gewerkt met kokosbloesemsuiker, de meest duurzame zoetstof ter wereld. Kenko is tegen het gebruik van geraffineerde suikers en dit gebruiken we ook niet in onze producten.

Wat is het voordeel van een natuurlijk product t.o.v. hetzelfde dat niet natuurlijk is?

Hetzelfde product dat niet natuurlijk is zal geen gezondheidsvoordelen hebben, mogelijk zelfs gezondheidsnadelen. Dit in tegenstelling tot een natuurlijk product, dat nooit nadelig is voor de gezondheid maar in meeste gevallen voordelig. Wil je weten welk gezondheidsvoordeel jouw product heeft? Check de product omschrijving in onze online boetiek!

Waarom zijn niet alle cosmetica ingrediënten in het Nederlands vermeld?

INCI is de internationale naamgeving van cosmetica, met vaak namen uit het Latijn of Engels. Om het voor iedereen duidelijk te maken hebben wij een Ingrediënten Bibliotheek gemaakt waarin alle INCI-namen uitgelegd worden waar wij mee werken.

Aan welke criteria moeten de leveranciers van Kenko voldoen?

Voorop staat dat de producten natuurlijk moeten zijn. Kenko gaat alleen samenwerking aan met leveranciers die dezelfde liefde en passie voor gezonde producten delen. Wij vinden het verhaal achter het product belangrijk, waar het product vandaan komt en hoe het geproduceerd is. Daarnaast is Kenko tegen het testen op dieren  of schadelijke ingrediënten. Duurzaamheid en biodiversiteit spelen hierbij ook een belangrijke rol.

 

Leveren & Bestellen

Wat is de levertijd indien ik vandaag voor 17.00 uur bestel?

Indien het product voorradig is, is de levertijd 2-3 werkdagen.

Ik heb mijn bestelling geplaatst maar niets ontvangen. Wat nu?

In dat geval kun je het beste even contact met ons opnemen via de volgende gegevens:
Email: contact@kenkoshop.nl
Tel: +31 (0)85 303 8945

Leveren jullie ook buiten Nederland?

Wij leveren op dit moment alleen in Nederland en België. Op de afrondpagina is er de mogelijkheid om het juiste land te selecteren. In de toekomst wil Kenko graag uitbreiden en zal het wel mogelijk zijn om naar andere landen binnen Europa te leveren. Volg onze blog om hierover op de hoogte te blijven of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Ik heb mijn bestelling geplaatst, maar ik wil hier nog een product aan toevoegen. Hoe doe ik dat?

Helaas kan er online geen product meer aan de bestelling toegevoegd worden, wellicht kunnen wij wel nog een product aan de bestelling toevoegen. Is de order al betaald? Informeer dan even bij ons of de order nog niet verzonden is zodat het product nog toegevoegd kan worden.

Neem hiervoor contact met ons op via de volgende gegevens:
Email: contact@kenkoshop.nl
Tel: +31 (0)85 303 8945

Kan ik mijn bestelling na betaling nog bewerken?

Zodra wij de betaling ontvangen hebben zal de order verstuurd worden. Voor elke wijziging van de bestelling die direct na betaling plaats vindt kun je het beste zo snel mogelijk contact met ons opnemen via de volgende gegevens:
Email: contact@kenkoshop.nl
Tel: +31 (0)85 303 8945

Ik heb mijn bestelling net geplaatst, maar ik wil deze annuleren. Hoe doe ik dat?

In dat geval kun je het beste even contact met ons opnemen via de volgende gegevens:
Email: contact@kenkoshop.nl
Tel: +31 (0)85 303 8945

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten leveren dan het factuur adres?

Ja dit is mogelijk. Op de afrondpagina is er de mogelijkheid een afwijkend factuur/afleveradres in te vullen.

Hoe kan ik mijn order traceren?

Onze pakketten worden met DHL en DPD verstuurd en je ontvangt altijd een link om je order te traceren.

Wat zijn de leverkosten?

Wij bieden de mogelijkheid orders naar een adres of ophaalpunt te versturen. De leverkosten voor het versturen van orders naar een adres of punt bedragen € 4,95

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling verzonden is?

Zodra de bestelling verzonden is ontvang je van onze vervoerder een trackingnummer en weet je dus zeker dat het pakketje onderweg is.

Wat gebeurt er met mijn bestelling wanneer ik niet thuis ben?

Wanneer er bij de eerste keer leveren niemand thuis is, vind je een kaart in de brievenbus. Daarop staat aangegeven of het pakket eventueel bij de buren afgegeven is. Is dat niet het geval, dan kun je met behulp van de bezorgcode op de kaart en je postcode een nieuwe bezorgmogelijkheid kiezen.

Welke betaalmethoden heeft Kenko?

De betaalmethoden zijn: Ideal, Mastercard, Visa en Bankcontact

Ik ben mijn inlog en wachtwoord vergeten, hoe krijg ik dit terug?

Klik op de knop “inloggen” om op het inlogscherm te komen. Klik vervolgens op de link “Ik ben mijn wachtwoord of inlognaam vergeten” om de gegevens op te vragen. Je krijgt vervolgens een mail toegestuurd om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Ben je beiden vergeten? Stuur dan even een mail naar contact@kenkoshop.nl

 

Retouren

Wat is jullie retour beleid?

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Kenko geretourneerd worden.

Hoe kan ik een product retour sturen?

Door middel van het retourenformulier, dat onderaan op onze homepagina staat, kan er een retour aangemeld worden. Het product mag inclusief een kopie van de factuur terug gestuurd worden, of onder vermelding van het factuurnummer verstuurd worden naar:

Kenko
Narcissenstraat 168
6101LN Echt

Ik heb mijn product retour gestuurd, binnen hoeveel dagen krijg ik mijn geld terug?

Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van het retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

 

Klachtenbeleid

Ik heb een klacht, waar kan ik die melden?

Wij vinden het vervelend indien je niet tevreden bent over een artikel, onze service of onze online boetiek. Wij nemen de klacht serieus en zullen er alles aan doen hier een passende oplossing voor te bieden.

Neem contact met ons op via de volgende gegevens:
Email: contact@kenkoshop.nl
Tel: +31 (0)85 303 8945

Mijn product is beschadigd geleverd, wat zijn de vervolgstappen?

In dat geval kun je het beste even contact opnemen met ons op via de volgende gegevens:
Email: contact@kenkoshop.nl
Tel: +31 (0)85 303 8945

 

Privacy beleid

Worden mijn gegevens gebruikt voor commerciële doeleinden?

Gegevens zoals naw, telefoon en emailadres zullen uitsluitend gebruikt worden voor vragen over de geplaatste bestelling en worden niet aan derden verstrekt.

Waar worden mijn gegevens voor gebruikt?

De gegevens worden uitsluitend gebruikt bij vragen over de geplaatste bestelling of in geval van een retourzending.

Wie krijgt mijn gegevens te zien?

Uitsluitend het personeel van Kenko

 

Kenko Box

Ik wil de Kenko box graag cadeau doen aan iemand. Hoe doe ik dat?

Vul op de afrondpagina bij afleveradres het adres in van de persoon die je graag de box cadeau wil doen. Bij factuuradres op de afrondpagina kun je je eigen adres invullen.

Kan ik de Kenko box ook eenmalig ontvangen?

Ja de Kenko box kan ook eenmalig gekocht worden. Op de pagina “Kenko Box” kan het product in de winkelmand gezet worden. Maak hier de keuze voor eenmalig.

Hoe kan ik me inschrijven voor een abonnement op de Kenko box?

Op de pagina “Kenko Box” in het hoofdmenu kun je kiezen welk abonnement je wilt afsluiten. Je kunt het product net zoals alle andere producten in de winkelwagen zetten, echter dien je hier een keuze te maken tussen eenmalig, 3 maanden of 6 maanden.

Hoe geschied de betaling van mijn abonnement op de Kenko box?

Het hele bedrag van het abonnement dient vooraf betaald te worden. Heb je een abonnement van 3 maanden? Dan betaal je vooraf voor 3 Kenko boxen.

Ik heb een abonnement op de Kenko box, hoe annuleer ik dit?

Het abonnement op de Kenko box kan maandelijks voor de 1e van de maand opgezegd worden d.m.v. een mail naar contact@kenkoshop.nl. Bij een opzeg na de 1e van de maand zal diezelfde maand nog een uitlevering plaats vinden.

Wordt mijn abonnement automatisch verlengt?

Je abonnement wordt niet automatisch verlengt. Wil je de Kenko box graag opnieuw ontvangen voor een bepaalde periode? Dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen.

Krijgt iedereen die de Kenko box bestelt dezelfde producten?

Maandelijks wordt dezelfde box uitgestuurd naar alle abonnees en eenmalige bestellers. Alle bestellers ontvangen dus dezelfde doos voor die bepaalde maand. Per maand zul je een box ontvangen met nieuwe, verrassende producten.

Wanneer ontvang ik de Kenko box zodra ik aangemeld ben?

Indien je de Kenko box eenmalig bestelt zul je die rond de 10e van de maand ontvangen. Heb je een abonnement op de Kenko box, dan ontvang je de Kenko box iedere maand. De eerste box (in abonnementsvorm) wordt geleverd in de maand waarin je bestelt, tot en met de laatste vrijdag van de maand. Bijvoorbeeld: Plaats je je bestelling op vrijdag 28 april? Dan wordt z.s.m. de april-box geleverd. Plaats je je bestelling op zaterdag 29 april? Dan zul je rond 10 mei de box ontvangen.  De daarop volgende box zullen wij zo dicht mogelijk bij de 10e van de maand leveren. Valt de 10e in het weekend of een feestdag? Dan zal het vlak voor of na de 10e geleverd worden.